Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Ο Λεονάρντο Σφοντούρης στο In-Showbiz!





Ο Λεονάρντο Σφοντούρης είναι μία πολύ γνώριμη φυσιογνωμία για όλους τους φανατικούς τηλεθεατές αγαπημένων τηλεοπτικών σειρών. Μας μιλά για την πορεία του στον χώρο, τις δυσκολίες για τις οποίες περνά ο χώρος του θεάματος αλλά και για την δημιουργική φάση στην οποία βρίσκεται αυτή την περίοδο.


-Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον από τον χώρο της υποκριτικής και αποφασίσατε να τον ακολουθήσετε;
-Η αλήθεια είναι ότι μπήκα στο χώρο εντελώς τυχαία μετά από μια συνάντηση με μία φίλη που μου είπε ότι πρέπει να ασχοληθώ με την υποκριτική. Έως τότε δεν είχα καν σκεφτεί να ασχοληθώ. Μπήκα στο χώρο της διαφήμισης μετά ακολούθησαν μαθήματα και σιγά σιγά μπήκε το νερό στο αυλάκι. Και η μεγάλη αλήθεια είναι οτι το θέατρο κεντρίζει το ενδιαφέρον για έναν ηθοποιό περισσότερο όσο μπαίνεις μέσα στο πετσί του. Στην αρχή είναι η εναλλαγή ρόλων, να δοκιμάσεις τις αντοχές σου. Μετά είναι η "αλήθεια".... !
-Ποια ήταν η πρώτη σας δουλειά στον χώρο; Μετά από πόση προσπάθεια ήρθε;
-Η πρώτη μου δουλειά ήταν με τον Μανούσο Μανουσάκη στο Παιγνίδι της Συγνώμης. Ένας ρόλος κομμένος και ραμμένος επάνω μου. Ήρθε με σχετική ευκολία. Καθόμουν με το Γιώργο Χρανιώτη μια μέρα και μου λέει. 'Ρε συ ο Μανουσάκης ψάχνει ηθοποιούς που να έχουν παίξει μπάλα στη ζωή τους'. Με έστειλε για οντισιόν και μετά από ένα μήνα με πήραν τηλέφωνο και έπαιξα το ρόλο του δεύτερου τερματοφύλακα...

-Οι συμμετοχές σας σε επιτυχημένες σειρές όπως τo Παιγνίδι της Συγνώμης, Singles, Litsa.com, σας καθιστούν ως μια γνωστή φυσιογνωμία στο κοινό, πως νιώσατε όταν είδατε για πρώτη φορά τα επεισόδια και πώς κάθε φορά που προβάλλονται σε επανάληψη;
-Εδώ θα σου πω κάτι αστείο για το γέλιο που έχουμε ρίξει για τις επαναλήψεις. Πικάρω συμπρωταγωνιστές μου στις σειρές ότι όλο τα δικά μου επεισόδια παίζουν σε επανάληψη. Εγώ ήμουν η φίρμα και δεν το ξέρατε! Αλλά σοβαρά, όταν πρωτοείδα τα επεισόδια στη τηλεόραση μου ήρθε κάπως. Μετά σιγά σιγά σε συνηθίζεις και απλά κοιτάς τα λάθη σου στη τεχνική να μην τα επαναλάβεις. Οι επαναλήψεις είναι καλές γιατί όταν βλέπεις κάτι που έχεις κάνει πριν καιρό κοιτάς να δεις αν έχει υπάρξει βελτίωση στη τεχνική σου. Πρέπει σαν άνθρωποι πάντα να βελτιωνόμαστε πόσο μάλλον σαν ηθοποιοί!
-Σε ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο ποιους θεωρείτε κορυφαίους ηθοποιούς;
- Από Έλληνες και καθαρά σαν προσωπική μου γνώμη θα έλεγα τον Γρηγόρη Βαλτινό, και τη Νένα Μεντή, τη Μαρία Καβογιάννη με τη πρώτη σκέψη. Αν και υπάρχουν εξαιρετικοί νέοι ηθοποιοί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Σε παγκόσμιο επίπεδο θα έλεγα... εμένα!... όχι, όχι... πλάκα κάνω.. Ποιόν να πρωτοσκεφτείς. Από τους πιο αρεστούς σε μένα, ο Al Pacino, Anthony Hopkins, και ο σωσίας μου ο Andy Garcia.
-Το επάγγελμα του ηθοποιού, όπως και όλα τα άλλα, δεν είναι εύκολο να εξασκηθεί πλέον με αποτέλεσμα κάθε χρόνο τηλεοπτικά να υπάρχει μία κάθοδος, πιστεύετε ότι θα ξεπεραστεί αυτή η παρακμή;
-Ναι θα ξεπεραστεί, αλλά θα πάρει χρόνο. Είχαμε γίνει και πάρα πολύ οπότε θα γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα σε όλα τα επίπεδα και τα πράγματα θα φτιάξουν. Έστω και για λίγο γιατί Έλληνες είμαστε και δυστυχώς ξεφεύγουμε εύκολα.

-Τι συνέβη στην τηλεόραση; Παρά την τηλεοπτική παρακμή, ο κινηματογράφος και το θέατρο βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση φέτος, πώς σας φαίνεται αυτή η αλλαγή δεδομένων;
-Όχι δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Οι περισσότεροι ηθοποιοί δεν βγάζουν λεφτά από το θέατρο, διότι δουλεύουν με γελοία ποσοστά ακόμα και σε μεγάλες παραγωγές. Απλά αφού δεν υπάρχει τηλεόραση ρίχνουν όλοι το βάρος τους στο θέατρο ελπίζοντας ότι κάτι θα βγει. Και για να ξέρει ο κόσμος 7 στους 10 ηθοποιούς δεν έχει λεφτά ούτε για τις πρώτες ανάγκες. Επιβιώνουν αυτοί που κάνουν και άλλη δουλειά. Άρα όλος ο χώρος είναι σε παρακμή και όχι μόνο η τηλεόραση. Όσο για τον κινηματογράφο αυτό και αν είναι αστείο. Οι περισσότεροι κάνουν σινεμά γιατί απλά γουστάρουν. Και ναι είναι πάρα πολλοί που παίρνουν πενιχρά έως καθόλου λεφτά για μια συμμετοχή. Η πίτα ποτέ δεν μοιράστηκε σωστά στην Ελλάδα. Εγώ ας πούμε δε θα δεχόμουν να παίρνω 8-10.000 ευρώ το επεισόδιο και να υπάρχουν ηθοποιοί που να παίρνουν 100 ευρώ το επεισόδιο. Αλλά αυτός είμαι εγώ!.. Ήταν αυτοί που έπαιρναν τα πολλά και αυτοί που έπαιρναν τα.. έως και τίποτα... Αυτή ήταν η κατάσταση..
-Σε ένα νέο παιδί που θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο, τι θα λέγατε;
-Βασικά να μην ασχοληθεί. Υπάρχουν 9 με 10.000 ηθοποιοί και δουλεύουν ο 30. Κάντε τα μαθηματικά. Αν όμως είναι το νόημα της ζωής του να γίνει ηθοποιός θα του έλεγα να μάθει μια τέχνη, να σπουδάσει κάτι άλλο και η υποκριτική να είναι το δεύτερο επάγγελμα. Εκτός αν η οικογένεια του έχει οικονομική ευχέρεια και θα μπορεί να τον στηρίζει μια ζωή.
-Αυτή την περίοδο σε τι κατάσταση σας βρίσκει; Με τι ασχολείστε;
-Είμαι σε δημιουργική φάση. Μεταφράζω μια θεατρική κωμωδία ενός Καναδού συγγραφέα, και ασχολούμαι με το τραγούδι κάνοντας live εμφανίσεις σε διάφορα μπαράκια.

-Και για κλείσιμο θέλω να θυμηθείτε και να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας μια την πιο ευχάριστη στιγμή που θυμάστε εν ώρα δουλειάς!
-Όταν το κοινό χειροκρότησε για 4-5 λεπτά συνεχόμενα.... Ανεκτίμητο!!

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου έκανες!
Λεονάρντο

Συνέντευξη/επιμέλεια άρθρου: Δημήτρης Μπαγετάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: